lauantai 19. maaliskuuta 2022

Kolme viikkoa oksentamatta

Ravitsemusterapeutti teki mulle ateriasuunnitelman. Pyysin sitä itse, kun sairaanhoitaja usein siitä on puhunut. Ehkä hyötyisin siitä. Käytiin ravitsemusterapiassa läpi mun tän hetkistä syömistä ja siihen liittyviä sääntöjä, päähänpinttymiä ym. Puhuttiin siitä leivästä, kuinka se on mulle aikamoinen mörkö tällä hetkellä. 

Kirjoitan sen ateriasuunnitelman tänne, kunhan ehdin. Se on tehty silleen realistisesti, että saattaisin pystyä siihen ja sain itse sanoa, mitä haluaisin syödä väliapalaksi, jos sellaisen uskaltaisin syödä.

Ja oonkin nyt uskaltanut. Töissä oon syönyt välipalaksi pro feel rahkan ja vähän pähkinöitä. Kuten suunnitelmassa lukee. Aamupalalle mun pitäisi vielä lisätä mehu. Ja opetella syömään se iltapala. Se on kaikkein vaikein kynnys. Oon mielestäni syönyt nyt enemmän tai ainakin useammin. Silti paino laskee. Varmaan vielä siitä norosta kroppa sekaisin.

Tällä hetkellä mun vatsassa on tosi kumma tunne ja mua pelottaa kauheasti, että se oksennustauti alkaa uudestaan. Tytärkin on valittanut mahaansa vähän aamusta asti. Söin kyllä aika mausteista/valkosipulista ruokaa pitkästä aikaa. Mutta on ikävä tunne. Tosi ahdistavaa. Ruokaviraston sivujen mukaan noro antaa noin puolen vuoden immuniteetin sille sairastetulle viruskannalle. Eihän se nyt voi tulla uudelleen. Eihän... 

Mutta tiedättekö mitä, oon ollut kolme viikkoa oksentamatta, siis tahallaan oksentamatta. Tässä välissä oon kerran yrittänyt oksentaa, mutta se ei onnistunut ja jäi sikseen. Mitä pidempään on oksentamatta, sitä helpompi sitä impulssia on myös vastustaa.

2 kommenttia:

  1. Onneksi olkoon todella paljon tuosta kolmesta viikosta! Se on jo melkein kokonainen kuukausi :) Saat olla ylpeä itsestäsi!

    VastaaPoista