keskiviikko 29. joulukuuta 2021

Diagnooseja


 

Kuva on omakannasta. Lääkärin kirjoittamat diagnoosit viikko sitten. F50.0. Vaikka tiedän, etten istu kriteereihin, silti tuo diagnoosi. Anoreksia nervosa. Pelkäsin jostain syystä, että lääkäri laittaa bulimia-diagnoosin. Se tuntuisi niin valtavalta epäonnistumiselta. En tiedä miksi. 

Joululomalla oon ollut flunssassa ja mies on ollut myöhään töissä. En oo päässyt liikkumaan tarpeeksi ja oon syönyt mitä sattuu. Ahdistaa. Paino keikkuu 56 tietämissä. Ahdistavaa.

Sairaanhoitaja soitti eilen. Jouduin perumaan käyntiajan, koska oon flunssainen. Juteltiin kuulumisia ja sovittiin, että yritän olla käymättä vaa'alla joka päivä. Ehkä aloitan huomenna... Ja kerroin, että oon yrittänyt lisätä sen sopimamme välipalan aamupalan yhteyteen. Se oli minusta hyvä idea (koska ateriakertojen lisääminen ahdistaa), mutta hän muistutti, että sovittiin ihan syystä se välipala sinne iltapäivään, jotta verensokeri pysyisi tasaisempana ym. Niin, totta. 

Kun nyt vaan saisin tässä kotona sujumaan syömisen. Oksensin maanantaina ja tiistaina. Tänään en. Päätin, että en. 

Mies sanoi eilen illalla, että sillä on minua ikävä. Ja että oon ollut jotenkin etäinen. Tää tuli mulle yllätyksenä jotenkin. Puhuttiin vähän. Ja tajusin, että ehkä se on totta ja muutenkin oon tiuskinut varmaan turhaan miehelle. Meillä molemmilla on omat möröt tällä hetkellä. Mies on masentunut ja nukkuu huonosti ja töissä on raskasta. 

Onneksi on lomaa vielä 1,5 viikkoa. Harmi vaan tää flunssa, kun ei voi käydä oikein missään. 

Miten sun joulunaika on mennyt?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti